V mesiaci máj a jún sa v našej neziskovej organizácii UNI KREDIT Banská Bystrica uskutočnilo inovačné vzdelávanie s názvom „Komunikácia v škole a školskom zariadení“. Účastníkmi vzdelávania boli pedagogickí zamestnanci škôl a školských zariadení, t.j. učitelia materských, základných a stredných škôl, školskí špeciálni pedagógovia, majstri odborného výcviku, vychovávatelia a pedagogickí asistenti.
Bola to veľmi rôznorodá skupina šikovných ľudí z rôznych kútov Slovenska, ktorí v rámci svojho profesijného rozvoja túžia po osobnostnom a profesijnom raste. Sú to kolegovia a kolegyne, ktorí nechcú stagnovať, ale získavať nové zručnosti, ktoré využijú pri svojej práci s deťmi, žiakmi a ich rodičmi. Na našich workshopoch sme sa venovali hlbšiemu sebapoznaniu, verbálnej a neverbálnej komunikácii, komunikácii v ťažkých a konfliktných situáciách, efektívnemu riešeniu konfliktov či asertívnemu správaniu.
Na poslednom stretnutí sme sa venovali vysoko aktuálnej téme šikanovania a kyberšikanovania, kde sme sa zamerali na prevenciu týchto nežiadúcich javov, ako aj na konkrétne postupy pri ich riešení. Ako lektor a človek pracujúci v školstve sa veľmi teším, že som mohol pracovať s kolegyňami a kolegami na rozvíjaní ich komunikačných zručností, ich osobnostnom a profesijnom raste a verím, že vedomosti a zručnosti získané počas vzdelávania využijú vo svojej pedagogickej praxi.
lektor pracuje viac ako 20 rokov v školstve, v oblasti pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie. Vo vzdelávaní pedagogických a odborných zamestnancov sa zameriava na oblasť tzv. soft skills (komunikačné zručností, zručností zvládať záťažové situácie, zručnosti efektívneho riešenia konfliktov a pod.).
lektorka pracuje v školstve od r. 2003 ako psychologička v škole a školskom zariadení. Vo vzdelávaní pedagogických a odborných zamestnancov sa venuje rozvoju tzv. soft skills (komunikačné zručnosti, riešenie konfliktov, asertívne správanie a pod.) a vzdelávaniu v oblasti poskytovania psychologického a pedagogického poradenstva deťom, žiakom a ich rodičom pri problémoch vo vzdelávaní alebo správaní.